مشاوره واتساپ 09133203842

تراکت

انگلیسی: Flyer‎)
به نوعی تبلیغات کاغذی گفته می شود که به‌منظور پخش وسیع چاپ ، در فضاهای عمومی میان مردم گفته می‌شود.
نحوه پخش تراکت‌ ها به اینگونه است
چسباندن روی در و دیوار ها
گذاشتن زیر برف پاک کن ماشین ها
توزیع بین مردم
پخش بین مردم در نمایشگا ها
قرار دادن لای درب خانه ها
چسباندن روی تابلو اعلانات

تراکت یا به صورت برگه‌‌ای چاپ شده و تانشده‌ است یابه صورت برگه ای تا شده و به صورت نامه‌ای مستقل درمی آید، یا اینکه در پاکت نامه قرار می گیرد.
تراکت های تبلیغاتی عموما عمر کوتاهی دارند، برای مثال، تنها برای خبردادن راجب یک رویداد یا اتفاق خاص مانند افتتاح یک شرکت یا فروشگاه یا حراجی ها یا معرفی یک محصول استفاده می گردند،به همین دلیل نیازی نیست که کاغذ استفاده شده در آن سنگین باشد اما بهتر است که نوع آن ضخیم باشد تا بتواند در دراز مدت دوام بیاورد و موقع حمل و نقل آسیبی نبیند که این هم به اطلاعات چاپ شده روی تراکت بستگی دارد.
تراکت‌ها عموما سایز ثابتی ندارند و می‌توان آن ها را در هر ابعادو سایزی طراحی کرد. عموما تراکت‌های تبلیغاتی را به صورت یک‌رو چاپ می‌کنند اما این قابلیت هم وجود دارد که دو رو چاپ شود معمولا چاپ آن ها در سایز 148 در210 میلی متر انجام می‌شود (کاغذa5 ) به همین منظور هزینه چاپ در این سایز بسیار پایین تر از ابعادa4 است.
به طور کلی ابعاد تراکت به شرح زیر می باشد:
A4 (حدودا سایز سربرگ)
A5 (حدودا نصف سایز سربرگ)
DL (سایز کارت تبریک)
A6 (سایز کارت‌پستال)
انواع تراکت از نظر کاغذ و نوع چاپ
نوع کاغذ:
معمولا کاغذ مورد استفاده در چاپ تراکت از نوع تحریر،گلاسه،کرافت وصدفی است

نوع چاپ :
دو نوع چاپ برای تراکت وجود دارد :چاپ افست و چاپ ریسو
چاپ افست: برای چاپ های تمام رنگی استفاده می شود
چاپ ریسو: برای چاپ تک رنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

نکات مهم در طراحی تراکت:
در طراحی تراکت باید با برنامه های گرافیکی آشنایی داشت همچنین درک کامل از چاپ مانند: کد رنگ ها، سایزبندی طرح و نوع چاپ بسیار مهم است لازم به ذکر است در طراحی تراکت باید به نکاتی که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم مانند محدوده برش ،سایز فونت ها و نوع مد رنگ توجه کامل شود
1-محدوده برش
محدوده برش در تراکت حدود 5 میلی متر از هر چهار طرف است که باید حتما به آن توجه کرد تا طرح که شامل : متن ، تصویر،آدرس،اطلاعات تماس،شبکه های اجتماعی ،لوگو و.. هستند زیر برش نروند.
2-سایز فونت ها
سایز فونت ها باید به گونه ای باشد که برای مخاطب قابل مشاهده و خوانا باشد .ازاستفاده ازفونت های ریز و ناخوانا پرهیز شود
می باشد.B zar و B titr بهترین فونت برای طراحی
3-مد رنگ
اشتباه بسیاری از طراحان استفاده از مد (RGB ) است باتوجه به اختلاف رنگ چاپ نسبت به طراحی در مانیتور باید از مد رنگ (CMYK ) که از چهار رنگ اصلی یعنی سی :فیروزه ای ، ام:سرخابی ،وای :زرد و کی: مشکی است استفاده کرد تا اختلاف رنگ به حداقل برسد.

4-عنوان مناسب
عنوان باید کوتاه و مختصر باشد و موضوع اصلی را هم در بر بگیرد به‌ گونه ای ‌ که بتواند مشتری را از محتوای تراکت آگاه سازد.سعی کنید از خلاقیت خود استفاده کنید و عنوان چشمگیر و جذابی برای تبلیغ خود در نظر بگیرید زیرا اولین چیزی که به چشم مخاطب میخورد عنوان تبلیغ شماست.
5- استفاده از متن ساده و مختصر
شما چند دقیقه بیشتر فرصت ندارید تا بتوانید نظر مخاطبتان را جلب کنید پس سعی کنید از جملات تاکیدی و مهم که به تبلیغ وکار شما کمک می کند استفاده کنید. با استفاده از جملات اضافی و کلمات گنگ و مبهم تنها مخاطب خود را گیج می کنید و او را از ادامه خواندن تراکت خود منع می کنید اجازه دهید تصاویر و جملات کلیدی شما کار خود را بکنند.
6-پیشنهاد ها و تخفیف های خود را برجسته کنید
مردم همیشه از تخفیف گرفتن و برنده شدن خوششان می آید سعی کنید اگر در تبلیغ کار خود تخفیف یا جایزه یا پیشنهادی دارید آن را برجسته کنید تا بیشتر به چشم بیاید و مخاطب را، راغب به خواندن طرح تبلیغی شما کند.
7-ویرایش طرح
حتماقبل از چاپ سعی کنید تمام طرح خود را چک کنید و ازصحت آن اطمینان پیدا کنید زیرا تنها یک اشتباه تایپی یا پس و پیش شدن یک شماره از تلفنتان،یا ادرس اشتباه یا شبکه های اجتماعی نادرست کار شما را خراب و تراکت تان را بی ارزش می کند.ازغلط‌ های املایی و دستوری در تراکت بپرهیزید.

8-استفاده ازتصاویر جذاب
استفاده از تصاویر زیبا و با کیفیت مربوط به تبلیغ شمادر جذب مخاطب و راغب کردن آن ها به خواندن تراکت شما بسیار تاثیر گذار است . سعی کنید علاوه بر استفاده از تصاویر از رنگ های زیبا و نزدیک و متناسب با طرح و عکس های خود استفاده کنید و از رنگ های بی ربط و شلوغ بپرهیزید همچنین اگر شرکت شما دارای لوگو وبرند است حتما از آن استفاده کنید لوگو و برند ها اکثر مواقع در ذهن ها باقی می ماند.

9-اضافه کردن اطلاعات تماس در انتهای تراکت
اولین چیزی که در تبلیغ شما به چشم می آید عنوان کارتان و آخرین چیزی که از نظر مخاطب میگذرد راه‌های تماس با شما است که باید در طراحی تراکت خود آن را لحاظ کنید.


انواع تراکت-تبلیغ کاغذی--FLAYER-TRACT
تراکت- تراکت چیست-سایز تراکت-ابعاد تراکت-نوع کاغذ تراکت-نوع چاپ تراکت-تراکت گلاسه-تراکت کرافت-تراکت صدفی-تراکت تحریر-چاپ افست-چاپ ریسو-چاپ تک رنگ تراکت -چاپ تمام رنگ تراکت –افست چیست؟-دستگاه افست-ریسو چیست؟-دستگاه ریسو-
نکات طراحی تراکت-محدوده برش-سایز فونت-مد رنگ- پخش تراکت-

مارا دنبال کنید.

شما میتوانید، محصولات، نمونه کارها، تخفیفات ویژه و خدمات چاپ بنر اصفهان را دنبال کنید.